CNV: geen schot in cao-onderhandelingen

CNV: geen schot in cao-onderhandelingen

by Ziptone
10 december 2021

De laatste gesprekken over de vernieuwing van de cao facilitaire contactcenters hebben niet geleid tot vooruitgang. Dat is althans de stelling die CNV Vakmensen inneemt, daarbij verwijzend naar gesprekken met werkgevers van woensdag 9 december. Volgens CNV kwam bij eerdere gesprekken de werkgevers “al met een teleurstellend bod, namelijk geen verbeteringen”.

Het CNV geeft in een update aan dat de werkgevers in januari verder willen praten. Eerst willen ze intern overleggen en de plannen van een nieuwe regering afwachten. Teleurstellend is dat de cao op 1 januari afloopt en er dus nu géén cao-loonsverhoging voor iedereen is per 1 januari. Voorlopig blijft de bestaande cao dan bepalend voor de arbeidsvoorwaarden.

Nog flink wat opdrachtgevers gaan voor 10 euro

Volgens het CNV moeten medewerkers zich niet laten afpoeieren met “kerstpakketten, gadgets, goodies en bonusjes – dat zijn geen structurele verbeteringen,” aldus CNV. De bond voegt daar aan toe dat mensen die voor de GGD test- en vaccinatielijnen, de corona-infolijn, PostNL, T-Mobile, Otto, goede doelen of de Rijksdienst voor ondernemend Nederland bellen, maar €10 of €10,01per uur krijgen – voorbeelden die terugkomen in de 50 vacatures die Ziptone eerder deze week doorlichtte op bruto uurloon. Daaruit kwam naar voren dat het gemiddelde uurloon inmiddels richting 12,50 is gegaan,

Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top