Betere klantervaringen stimuleren vernieuwing

Betere klantervaringen stimuleren vernieuwing

by Ziptone
23 augustus 2018

Early adopters die technologie omarmen om hun supply chain te verbeteren, zijn het meest succesvol. Daarbij zetten zij de klantervaring centraal. Dat blijkt de drijvende kracht achter vernieuwing, zo toont recent onderzoek aan van Adelante SCM in opdracht van BluJay Solutions.

Waar succesvolle bedrijven meer waarde hechten aan betere klantervaringen als drijfveer om innovatie in de supply chain te stimuleren, zijn minder succesvolle bedrijven meer gehecht aan kostenbesparingen.
Het wereldwijde onderzoek, gehouden onder 140 supply chain managers uit verschillende sectoren, heeft tot doel na te gaan wat de verbanden zijn tussen innovatie, klantervaringen, technologie-acceptatie en bedrijfsprestaties.

“Naarmate de supply chain-logistiek zich verder ontwikkelt, gaat het niet alleen om goederen van punt A naar punt B te krijgen tegen de laagste kosten, maar ook om te innoveren met een duidelijk doel om de algehele klantervaring te optimaliseren. Dit vereist een aanpak die rekening houdt met het hele ecosysteem van de toeleveringsketen”, stelt Doug Surrett, Chief Product Strategist bij BluJay Solutions.

Wars van uniformiteit

Uit het onderzoek blijkt dat logistieke dienstverleners voorstanders zijn van een betere klantervaringen, omdat ze op zoek zijn naar manieren om zichzelf te onderscheiden, met minder focus op concurreren op kosten, wat vaak leidt tot uniforme producten en diensten. Innovators gaan voorbij aan het updaten van verouderde systemen en investeren in flexibele, toekomstbestendige oplossingen om te blijven vernieuwen en de complete supply chain te verbeteren.
Achterblijvers doen er dan ook goed aan, zo suggereren de onderzoekers, een voorsprong te nemen door hun verouderde IT-systemen te vervangen door moderne die de silo’s elimineren die nog steeds bestaan ​​tussen hun systemen en processen.

Lees ook Neem een ‘rockstar’als Amazon als uitgangspunt

 

Customer Experience
Top