DIBABA

DIBABA

by Ziptone

DIBABA is een anagram dat een gespreksmodel aangeeft. Het is gebaseerd op het verkoopmodel van Goldmann. Het komt in grote lijnen overeen met de VOCATIO- aanpak. Eind vorige eeuw zijn veel verkopers met Goldmann’s verkooptactiek vertrouwd geraakt. We geven een overzicht van de fasen van het model:

  • Definitiefase: Onderzoek naar het probleem en de wensen van de klant (zoals in de eerste twee fasen bij VOCATIO).
  • Identificatiefase: Aanbieding van een oplossing. (als bij VOCATIO: confrontatie).
  • Bewijsfase: Argumentatie.
  • Acceptatiefase: Zoeken naar bevestiging door de klant.
  • Bezitsdrangfase: Overtuiging van de noodzaak van de voorgestelde oplossing (als bij AIDA).
  • Afsluitingsfase: Afsluiten van de transactie (als bij AIDA).
  • Zie ook Gespreksmodellen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top