Acoustic shock

Acoustic shock

by Ziptone

Acoustic shock is een psychologische schokreactie die het gevolg is van blootstelling aan een plotseling, kort en onverwacht hard geluid. Dat geluid is meestal hoog, zoals microfoonfeedback, gillen, krijsen, alarmsignalen, faxtonen, fluitjes en piepjes van omroepinstallaties, maar acoustic shock kan optreden na elk soort geluid.

Contactcentermedewerkers lopen extra risico op acoustic shock, als ze het grootste deel van hun werktijd een headset dragen. Ze kunnen dan te maken krijgen met plotselinge harde geluiden of doordringende tonen in hun headset. Die kunnen veroorzaakt worden door technische factoren in apparatuur, maar ook door geluiden aan de kant van de klant of vanuit de werkomgeving.

Wanneer dergelijke harde geluiden vorkomen, kan dat leiden tot symptomen als een schrikreflex, tintelingen, duizeligheid en misselijkheid, hoofdpijn, een vol gehoor of oorsuizingen. Moderne contactcenter-headsets bieden bescherming tegen acoustic shock.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top