Achmea en Bol.com nemen ook het gesprek op als je in de wacht staat

by Ziptone

Achmea en Bol.com nemen ook het gesprek op als je in de wacht staat

by Ziptone

by Ziptone

Zet de klantenservice van Achmea of Bol.com jou in de wacht? Dan is alles wat jij zegt alsnog te horen voor sommige van hun medewerkers. Dat meldt consumentenprogramma Radar, dat onderzoek deed.

 

Wie belt met verzekeraar Zilveren Kruis, hoort, naast de mededeling dat het gesprek kan worden opgenomen voor kwaliteitsdoeleinden: “Let op: Ook als u in de wacht staat kunnen onze kwaliteitsmedewerkers horen wat u zegt.”

Radar meldt dat het opnemen van gesprekken met klanten die in de wacht staan niet is toegestaan. Dat stelt de Autoriteit Persoonsgegevens, die aangeeft dat het opnemen van dat deel van het gesprek niet nodig is voor het doel van het gesprek.

Radar ging op onderzoek uit en bracht in kaart dat veel bedrijven de opname gewoon laten doorlopen als een klant in de wacht staat. Hypotheekaanbieder Woonfonds als verzekeraars Zilveren Kruis, De Friesland en Interpolis – allen onderdelen van Achmea – bevestigen dat de opnameband blijft lopen als je bij hen in de wacht staat. Ook Bol.com blijft je afluisteren terwijl je in de wacht staat, zo bevestigt de webwinkel.

Bol.com en Achmea voeren aan dat het tijdelijk stoppen van de opname technisch niet mogelijk is. Dat ligt anders bij bedrijven als KLM, Ziggo, Eneco, Vattenfall, T-Mobile, Nationale Nederlanden, ASR, ING en Rabobank: die zeggen dat zij niet opnemen als klanten in de wacht staan. (Radar)

Ook interessant

Customer Experience, Featured
Top