Nederlandse webwinkel van Amazon gelanceerd

Nederlandse webwinkel van Amazon gelanceerd

by Ziptone
10 maart 2020

De Amerikaanse webgigant Amazon heeft dinsdagochtend zijn Nederlandse webwinkel geopend. Dat schrijft NRC vandaag. Via de site kunnen Nederlandse consumenten ruim honderd miljoen producten bestellen, meer dan vier keer zo veel als bij bol.com – de grootste webwinkel van Nederland. Een abonnement op Prime – Amazons dienst voor gratis bezorging en toegang tot de gelijknamige videodienst – gaat 2,99 euro per maand kosten, aldus Amazons hoofd Europese expansie Alex Ootes en Roeland Donker, verantwoordelijk voor Amazon Nederland, in gesprek met NRC. Op termijn wil Amazon in Nederland naar de Amerikaanse omvang,  ofwel: een webwinkel met „honderden miljoenen” producten: specifieke cijfers geeft Amazon nooit.

De start van de webwinkel betekent tegelijk dat Nederlandse ondernemers via Amazon in heel Europa hun producten kunnen verkopen. Volgens Amazon hebben inmiddels „enkele duizenden” Nederlandse ondernemers zich bij de winkel aangesloten. Bol.com, dat eenzelfde service biedt, heeft 27.000 aangesloten ondernemers.

Nederland is het zesde land in Europa waar Amazon een eigen webshop opent – met lokale ondernemers, een lokale klantenservice en een lokaal asssortiment. De distributie van goederen voor Nederland wordt gerund vanuit Amazons distributiecentrum in Mönchengladbach, vlak over de Duitse grens.

Nederlandse consumenten konden sinds 2017 al bij de Duitse webshop van Amazon bestellingen doen. Sindsdien heeft Amazon zich voorbereid op de stap naar de Nederlandse markt, onder meer door het Nederlandse hoofdkantoor in Amsterdam uit te breiden. Eind dit jaar zijn er vierhonderd mensen werkzaam; Amazon heeft nu 85 vacatures openstaan.

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top