Watermelon lanceert chatbotplatform op basis van ChatGPT-4

Watermelon lanceert chatbotplatform op basis van ChatGPT-4

by Ziptone
21 maart 2023

Watermelon heeft, na een eerdere vooraankondiging, bekend gemaakt dat Watermelon Pulse beschikbaar is in een gesloten beta-omgeving. Volgens ceo en co-founder Alexander Wijninga is Watermelon het eerste bedrijf dat een integratie met ChatGPT4 in een eigen chatbotplatform heeft gerealiseerd.

Het potentieel van de nieuwe oplossing is volgens Watermelon dat het contact “menselijker aanvoelt” en dat de oplossing ook makkelijker is om te bouwen: met de nieuwe chatbot hoeft er alleen een kader geschetst te worden, aldus het persbericht. De antwoorden worden vervolgens gegenereerd op basis van de context die wordt geschetst.

“Wij horen geluiden van klantenservice-managers die de demo hebben uitgetest en zeiden; ‘Ik heb straks geen personeel meer zitten’, zegt Wijninga. Ook stelt hij in het persbericht dat de verwachting is dat wanneer bedrijven bijvoorbeeld rond de 10.000 vragen per maand binnenkrijgen op de klantenservice, er 9.000 opgelost kunnen worden met de nieuwe chatbot.

Het bedrijf zegt een beperkt aantal bedrijven per week – ongeveer 10-20 – toegang te verlenen tot het beta-platform. Watermelon verwacht over 4-6 weken over te gaan naar een open beta fase.

De chatbot functie wordt dit jaar nog verder ontwikkeld. Zo wil Watermelon de mogelijkheid bieden om de chatbot te bouwen op basis van het invoeren van een URL of via het uploaden van documenten. (Watermelon)

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top