Virgin Media besteedt deel klantcontact uit aan Sitel

Virgin Media besteedt deel klantcontact uit aan Sitel

by Ziptone
16 februari 2022

Britse callcentermedewerkers werkzaam bij internet serviceprovider Virgin Media, onderdeel van Liberty Global, hebben hun bezorgdheid geuit na een aankondiging dat een aantal klantcontact-activiteiten zal worden uitbesteed. De werknemers van het bedrijf kregen afgelopen week te horen dat het bedrijf de telesales- en retentieteams wil uitbesteden aan outsourcingbedrijf Sitel. Het gaat om teams in Teesside, Manchester en Sheffield, waar Virgin een groot aantal contactcenteragents in dienst heeft.

Virgin Media heeft bevestigd dat de werknemers uitsluitend producten en diensten van Virgin Media zullen blijven verkopen. Verder worden de medewerkers overgeplaatst op basis van de Britse TUPE-regeling (Transfer of Undertakings, Protection of Employment), vergelijkbaar met overgang van onderneming. Volgens Sitel behouden de medewerkers hun rechten en blijven de teams op dezelfde locaties werken.

Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top