Vernieuwende samenwerking in seizoenswerk klantcontact

Vernieuwende samenwerking in seizoenswerk klantcontact

by Ziptone
23 april 2019

FINTREX en KCS hebben binnen de klantcontactbranche een alternatieve aanpak bedacht en uitgerold om in te spelen op pieken door middel van een gezamenlijk traineeship.

Om pieken op te kunnen vangen worden traditioneel veel tijdelijke krachten aangenomen. De huidige arbeidsmarkt zorgt er echter voor dat er onvoldoende medewerkers kunnen worden aangetrokken wanneer bedrijven ook de kwaliteit en kosten op niveau willen houden. Fintrex en KCS zien dat medewerkers na een piek weer stoppen omdat het project is afgelopen, terwijl er voor een ander tijdelijk project juist weer een piekperiode aanbreekt en medewerkers nodig zijn.

Een dergelijke samenwerking tussen verschillende bedrijven is nieuw binnen Nederland, aldus Fintrex. Het past goed bij de huidige arbeidsmarkt, waarin het steeds lastiger wordt om voldoende medewerkers aan te trekken voor tijdelijke projecten. Samenwerkingen als deze zullen dan ook noodzakelijk zijn voor organisaties, willen ze voldoende gekwalificeerd personeel aan kunnen blijven trekken en behouden. Het traineeship met een duur van 1,5 jaar dient om de medewerkers te binden. De medewerkers leren niet alleen de bedrijven, maar ook zichzelf beter kennen, om zich zo te ontwikkelen tot klantexperts. Bij een succesvolle afronding van dit traject krijgen ze daarbij ook gelijk een vast contract bij KCS.

Om hierbij de juiste begeleiding te bieden, is FINTREX Academy een pilot aangegaan met Neurolytics. Neurolytics heeft een videoassessment ontwikkeld, welke met behulp van Artificial Intelligence (AI) meet hoe goed de medewerker past bij dit traject. Ze gebruiken hun technologie om iedere unieke medewerker beter te begrijpen door te kijken naar zaken als persoonlijkheid, motivatie, werk- en denkniveau. Hiermee kan worden bepaald in welke werksetting iemand het meest tot zijn recht komt, tegen welke zaken iemand gaat aanlopen, welke opleiding hierbij past en of een medewerker lang in dienst zal blijven. FINTREX en KCS kunnen op basis van de resultaten het opleidingsprogramma en de begeleiding nauw laten aansluiten op de behoefte. Het doel van dit alles is een lage uitstroom en hogere resultaten.

De eerste medewerkers zijn inmiddels na een kick-off gestart met hun training. Daarnaast zijn er inmiddels al 20 medewerkers aangenomen en is de verwachting dat dit aantal deze zomer nog zal verdubbelen.

Human Resources
Top