Salesforce lanceert AI-aangedreven CRM voor financials

Salesforce lanceert AI-aangedreven CRM voor financials

by Erik Bouwer
29 maart 2017

29 maart 2017 – Salesforce, aanbieder van cloudgebaseerde CRM-oplossingen, heeft haar Financial Services Cloud Einstein geïntroduceerd. Deze oplossing komt neer op een combinatie van de Financial Services Cloud-diensten van Salesforce met de kunstmatige intelligentie van Einstein. Met deze toevoeging wil Salesforce, dat al door veel grote ondernemingen wordt gebruikt als CRM-platform, bedrijven verleiden om ook aanvullende, maar branche-gespecialiseerde clouddiensten af te gaan nemen. Ook kunnen bedrijven, die nu nog verschillende diensten uit verschillende clouds afnemen, bij Salesforce terecht voor integratie van deze diensten. Inmiddels heeft Salesforce een redelijke footprint in de financiële sector opgebouwd in zowel de VS als Europa.

De nieuwe oplossing Financial Services Cloud Einstein stelt financiële instellingen in staat op nieuwe manieren met klanten om te gaan. Einstein biedt inzicht in nieuwe kansen en mogelijkheden, daarmee de sales ondersteunend, onder andere door klantsentiment, engagement en de rol van concurrenten mee te nemen in analyses. Adviseurs krijgen van Einstein proactief signalen wanneer ze de relatie met de klant moeten intensiveren. Ook kan Einstein helpen bij het systematisch in kaart brengen van informatie over de klant, zoals werk, loopbaan, nevenactiviteiten, zakelijke relaties met derden of et familie, et cetera. Ook is Einstein in staat een vermogenskaart te maken van het financiële ecosysteem waar een klant deel van uitmaakt. Hierdoor kunnen adviseurs gerichter inspelen op kansen.

Technologie
Top