De beste klantadviseur van Nederland werkt bij Energiedirect.nl

De beste klantadviseur van Nederland werkt bij Energiedirect.nl

by Erik Bouwer
8 november 2016

CQ-Test8 november 2016 – David Heij van Energiedirect.nl kwam zaterdag 5 november als winnaar van de Nationale CQ-test 2016 uit de bus. Daarmee mag hij zich de beste klantadviseur van Nederland noemen. Het beste team van 2016 is OHRA en de beste prominent is Maud Martens, ook van OHRA. Dit jaar scoorden de deelnemende vrouwen wederom beter dan de mannen.

De middag werd geopend door bestuursleden Ostar Toonen en Geeske te Gussinklo van de Stichting Nationale CQ-test. De stichting is in april 2016 opgericht en investeert in het imago van het vakgebied en het ontwikkelen van klantadviseurs. De inspanningen dragen bij aan een betere dienstverlening en service voor consumenten en klanten van bedrijven.

“Next Level” was dit jaar het thema van de zesde Nationale CQ-test. 800 klantadviseurs en 24 teams gingen zaterdag 5 november in Katwijk de strijd met elkaar aan om de titel van ‘Beste Klantadviseur van Nederland’. Eddy Zoey was ook dit jaar weer als presentator van de test van de partij. De genodigden en deelnemers werden ontvangen met een hapje en een drankje waarbij ze zich konden vermaken bij de karaoke, photobox, silent disco en een XXXL voetbaltafel.

Tijdens de zesde editie van de CQ-test werd dieper ingegaan op emoties en menselijke factoren van klantcontact. Hoe halen teams het beste uit zichzelf en de technische mogelijkheden naar boven? Hoe lossen ze problemen op? Wat is de meerwaarde van persoonlijk contact? Want dat is waar het in de toekomst om draait: de verbinding. Hoe gaan mens en machine samen.’

Nieuw dit jaar was het finalespel. De finalisten kregen op het podium een case voorgelegd van een ontevreden klant met de opdracht binnen twee minuten de klant in een telefoongesprek zo goed mogelijk te helpen. De drie finalisten waren Naomi Ottens (ICS), David Heij (Energiedirect.nl) en Marko Wessel (Nationale Nederlanden). Na een spannende finale werd David Heij door het publiek en de vakjury unaniem als winnaar gekozen. De dag werd feestelijk afgesloten met een optreden van de Daft Punk dj’s en een borrel.

De winnaars op een rijtje:

Ronde 1 Man vs. Machine: Imane Mohaddad (ICS)
Ronde 2 Emoties: Allsecur
Ronde 3 Generaties: Webhelp
Ronde 4 Spin in het digitale web: Engie
Ronde 5 Michiel Grandiek Xerox

Beste manager: Maud Martens (OHRA)
Beste team: OHRA
Beste klantadviseur: David Heij (Energiedirect.nl)

Geen categorie
Top