“Coronacrisis zorgt voor banengroei in klantenservice”

“Coronacrisis zorgt voor banengroei in klantenservice”

by Ziptone
12 november 2020

Het bron- en contactonderzoek dat wordt uitgevoerd door de GGD’en in samenwerking met de vier landelijke alarmcentrales, biedt werk aan in totaal zo’n 12.000 mensen. Dat stelt de Klantenservice federatie (KSF) in een persbericht. Het getal is gebaseerd op een rekensom van Marco Vianen, directeur van SOS International. Die stelt dat in de flexibele schil van het bron- en contactonderzoek zo’n 6.000 mensen werkzaam zijn als onderzoeker. Daar komen nog 600 coaches, 240 teamleiders, 100 medici en talloze projectmanagers en coördinatoren bij, aldus Vianen. “Als je de 5.000 GGD’ers die hiermee bezig zijn meetelt, kom je op 12 duizend mensen.”

De KSF is trots op de flexibiliteit die de branche het afgelopen halfjaar heeft laten zien. “Door de coronacrisis is er juist banengroei in onze sector, de klantenservice. Het UWV bestempelt het werk in klantcontact ook als een kansrijk beroep. De expertise die we in ons vakgebied hebben, blijkt nu ook maatschappelijk extra relevant en goed inzetbaar te zijn. 155 duizend mensen die al in onze branche werkten, hebben er in dezelfde periode ook voor gezorgd dat organisaties door het hele land bereikbaar bleven.”

Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top