Contactcentermedewerkers: veelgevraagd in 2017

Contactcentermedewerkers: veelgevraagd in 2017

by Erik Bouwer
13 februari 2017

13 februari 2017 – Randstad heeft vorige week een lijst met kansrijke beroepen gepubliceerd. Jaarlijks presenteert Randstad een overzicht dat werkzoekenden en starters helpt in hun oriëntatie op de arbeidsmarkt, bestaande uit 27 functies verdeeld over tien beroepsgroepen. De verwachting is dat de arbeidsmarkt in 2017 verder aantrekt, evenals het tekort aan personeel in diverse beroepsgroepen. Op dit moment is er vooral vraag naar personeel in technisch en ICT (gerelateerde) beroepen. Ook diverse commerciële functies zijn ‘hot’; bedrijven hebben behoefte aan goede marketeers en accountmanagers om hun producten en diensten in de markt te zetten. Voor mensen met vaardigheden die aansluiten bij betreffende functies is de kans op een baan groot.

contactcentermedewerkers

De lijst met meest gevraagde functies komt tot stand door het analyseren en combineren van verschillende bronnen met betrekking tot arbeidsvraag en -aanbod, onder andere het CBS, Jobdigger (vacatures), UWV, ROA en eigen onderzoeksdata. Specifiek is gekeken naar functies met relatief veel vraag ten opzichte van het arbeidsaanbod, een toename in vacaturevolume en veel openstaande vacatures. Ook is gekeken naar de voorspellingen van het ROA met betrekking tot verwachte arbeidsmarktknelpunten (schaarste).

Human Resources
Top