Blokker zet nieuwe stap in omnichannel-strategie

Blokker zet nieuwe stap in omnichannel-strategie

by Ziptone
5 februari 2019

Blokker voegt het aanbod van de fysieke winkels (‘bricks’) en haar webwinkel (‘clicks’) samen, waardoor een consistenter en beter op de klant afgestemd aanbod ontstaat. Tot nu toe opereerden de webwinkel en de fysieke winkels nog los van elkaar, zodat het bedrijf snel een sterke positie online kon opbouwen. De samenvoeging tot ‘bricks & clicks’ is onderdeel van de groeistrategie die onder de huidige directie is ingezet.

Eerder is al besloten om het distributiecentrum (DC) in Geldermalsen (dat gericht is op de fysieke winkels) en het DC in Gouda (dat gericht is op de webshop) te integreren. Het bestaande DC in Geldermalsen wordt daartoe omgebouwd tot een hypermodern ‘omnichannel DC’. De integratie moet na de zomer zijn afgerond.

Vorige maand werden ook de winkelorganisatie en de e-commerceorganisatie al in één kantoorpand in Amsterdam samengevoegd. In de winkels worden de bestelzuilen voor online bestellingen meer zichtbaar en helpen ze, net als de webshop, de klanten beter in het gehele selectie- en aankoopproces. Klanten krijgen daarnaast meer keuze in bezorg- en ophaalmogelijkheden. Douwe Egberts-waardepunten, waarmee al jarenlang exclusief in de Blokkerwinkels kan worden betaald, kunnen sinds kort ook in de webshop worden gebruikt.

Door de samenvoeging verwacht Blokker dat 14 arbeidsplaatsen komen te vervallen. Hiertoe is een adviesaanvraag bij de Ondernemingsraad ingediend. Blokker heeft het voornemen zoveel mogelijk medewerkers te herplaatsen binnen het bedrijf.

Customer Experience
Top