Medewerkertevredenheidsonderzoek

Medewerkertevredenheidsonderzoek

by Ziptone

Een instrument waarmee bepaald kan worden welke aspecten van de werkomstandigheden van medewerkers van invloed zijn op hun arbeidstevreden­heid. Specifieke onderdelen omvatten de effectiviteit van het management, effectiviteit van collega’s, loopbaankansen, salarisniveaus, de aanwezigheid van waardering, tevredenheid met primaire en secundaire arbeidsvoor­waarden, kwaliteit van training, feedback, stress, (sociale) veiligheid en arbeidsomstandigheden en coaching/begeleiding. Om een succesvol medewerkertevredenheidsonderzoek uit te voeren dient de contactcentermanager reke­ning te houden met de volgende zaken:

  • leg uit aan de medewerkers wat de doelstelling van het onderzoek is;
  • leg uit aan de medewerkers hoe de resultaten zullen worden gebruikt;
  • informeer medewerkers over de uitkomsten en de te ondernemen acties;
  • gebruik de verkregen informatie alleen voor het aangegeven doel;
  • gebruik de uitkomsten voor een nulmeting van medewerkertevredenheid zodat trends en ontwik­kelingen gemeten kunnen worden;
  • schakel een externe partij in om het onderzoek uit te voeren en de uitkomsten te analyseren.

Zie Medewerkertevredenheid

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top