Helpdesk

Helpdesk

by Ziptone

Een term die meestal verwijst naar een contactcenter dat voorziet in technische ondersteuning (bijvoorbeeld het beantwoorden van vragen over productinstallaties, gebruik of problemen). De term wordt vaak gebruikt in de context van computer software en hardware support centers.

Traditionele (IT)-helpdesks zijn vaak interne afdelingen die support bieden aan medewerkers. IT-support wordt ook vaak uitbesteed aan een IT-dienstverlener.

De systemen van de helpdesk zijn vaak gekoppeld aan Software Asset Management oplossingen en/of aan de HR-oplossing, waardoor bekend is wie de eindgebruiker is en welke hardware, connectiviteit en applicaties deze gebruikt. Hierdoor is CRM minder belangrijk dan bijvoorbeeld ticketing – het registreren en opvolgen van vragen en problemen van endgebruikers. Vragen die op helpdesks  afkomen gaan vaak over IT-storingen aan hard- en software, het vernieuwen van logingegevens, het gebruik van apparaten en applicaties of het gebruik van bepaalde functionaliteit. Helpdesks kunnen ook onsite service verlenen; in grote organisaties zijn er vaak (mobiele) hubs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top