Philipse Business School en School for Customer Management verder als Coniche Business School

Philipse Business School en School for Customer Management verder als Coniche Business School

by Ziptone
1 april 2019

De merken Philipse Business School en School for Customer Management verdwijnen per 1 april 2019. Vanaf die datum gaan de merken op in Coniche. De opleidingsactiviteiten gaan door als Coniche Business School.

In 2014 stelde Marco Vianen nog bij de overname van Philipse Business School & School for Customer Management (SFCM) dat de labels Philipse Business School & School for Customer Management “een goede reputatie en een zeer goede naamsbekendheid” hadden; “de labels zullen dan ook blijven bestaan.”

Nu laat Marco Vianen in een toelichting aan Klantcontact.nl echter weten dat met het opheffen van de verschillende namen de combinatie duidelijker naar voren moet komen – de markt ziet het onvoldoende als een geheel, maar het zijn niet drie afzonderlijke bedrijven. Ook in de dienstverlening van Coniche worden steeds vaker combinatie gemaakt tussen training, opleiding en advies, aldus Vianen.

Coniche wijzigt ook de eigen naam: het accent op de naam ‘Coníche’ verdwijnt. De nieuwe naam is dan ook nadrukkelijk bedoeld om duidelijk te maken dat er sprake is van één merk met diensten van advies en analyse, (interim) management, recruitment en training & coaching, waarbij het opleidingsaanbod loopt van MBO tot MBA. Coniche blijft wel gevestigd in Houten. 

Customer Experience, fusie/overname
Top