De selfservice-informatiepunten op de luchthaven die RIFF heeft gerealiseerd in 2019, zijn kort geleden uitgebreid met de 17 meest voorkomende talen. Daarmee kunnen nu vier van de vijf Schipholbezoekers in hun eigen taal worden bediend. Dat schrijft Luchtvaartnieuws.
De selfservice-informatiepunten bieden vluchtinformatie, wijzen bezoekers de weg op de luchthaven en geven antwoord op veel gestelde vragen. Bij de informatiepunten kunnen reizigers kiezen uit de talen Nederlands, Engels, Spaans, Portugees, Italiaans, Russisch, Grieks, Oekraïens, Duits, Deens, Noors, Frans, Chinees, Arabisch, Hindi, Japans en Koreaans. IT-bedrijf Atos heeft de uitbreiding voor Schiphol gerealiseerd.
De Engelstalige content is de basis voor de versies in andere talen. De vertaling naar de gewenste taal wordt real time gedaan door Google Translate. Schiphol heeft de Google-woordenlijst aangevuld met specifieke luchtvaarttermen, vertaald door native speakers van de verschillende talen.
Customer Experience