KLM breidt diensten op WeChat platform uit met Pay

KLM breidt diensten op WeChat platform uit met Pay

by Ziptone
24 augustus 2017

24 augustus 2017 – KLM gaat steeds meer services aanbieden op het grootste social media platform van China, WeChat. Chinese klanten van KLM konden WeChat al gebruiken voor het inchecken en het raadplegen van vluchtinformatie. Ook kan er gechat worden met medewerkers. KLM heeft nu de mogelijkheid toegevoegd om tickets te bestellen en te betalen, zo bericht het FD. Met het uitbreiden van de interactiemogelijkheid heeft KLM meer controle over de data en neemt de aankoop van tickets via het Chinese reisplatform Ctrip (waar KLM provisie moet afdragen) hopelijk af.

Met WeChat wordt het voor KLM gemakkelijker klanten actief te benaderen en upgrades aan de man te brengen, of nieuwe aanbiedingen te doen. ‘Klanten die niet regelmatig met ons vliegen komen niet gauw op onze app of website terecht’, zegt Karlijn Vogel-Meijer, directeur social bij KLM. ‘Maar ze zitten wel op social media. In China zit de klant op WeChat, wil men ook met WeChat betalen. Dan moeten we ze daar ook opzoeken, en het voor ze regelen.’ WeChat is in China het leidende social media platform met 963 miljoen actieve gebruikers, het gros daarvan in China. Zeker 600 miljoen Chinezen hebben hun bankpas inmiddels aan een WeChat-account gelinkt. Samen met het nog altijd iets grotere Alipay van Alibaba maakt WeChat, dochter van het grote Tencent, daarmee de dienst uit op de Chinese markt voor mobiele betalingen. KLM, dat zes bestemmingen telt op het Chinese vasteland, testte de mogelijkheden met WeChat Pay in de afgelopen dagen al uitgebreid. Volgens KLM wordt sinds de zachte lancering zo’n 20 tot 30% van de transacties afgerond met WeChat Pay.

Technologie
Top