Chatbot Wout definitief offline

Chatbot Wout definitief offline

by Ziptone
3 juli 2020

Chatbot Wout, de virtuele agent die sinds 3 april weer in dienst is gekomen om vragen van mensen over het coronavirus te beantwoorden, is weer offline. Het experiment liep formeel in december 2019 af, maar tussen 3 april en 1 juli is Wout ingezet om veelvoorkomende vragen over het coronavirus te beantwoorden. In die periode werden 15.000 vragen beantwoord.

Volgens de politie stelt Wout de organisatie in staat om snel en wendbaar in te spelen op vragen vanuit de samenleving, met als doel de de regionale callcenters van 0900-8844 te ontlasten. Ook kan snel en goed worden aangesloten op andere overheidscommunicatie, zoals de websites van de Rijksoverheid en het RIVM.

WoutMet de versoepeling van de huidige coronamaatregelen en de toegenomen beschikbaarheid van overheidsinformatie neemt het aantal vragen over het coronavirus af. Daarnaast eindigt de licentie van de proefapplicatie van de chatbot. Dit is dan ook reden om Wout offline te halen.

De resultaten van de proef worden gebruikt voor de aanbesteding van een nieuwe chatbot, die de politie online gaat helpen met het bieden van een modern platform, dat zowel informatief is als in staat om meldingen aan te nemen. (Politie)

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top