Profitcenter

Profitcenter

by Ziptone

Een financiële term die verwijst naar een afdeling of functie in een organisatie die winst genereert. Contactcenters die als profitcenter opereren, houden de kosten nauwlettend in het oog, maar houden ook zicht op waarde-vermeerderende activiteiten van het contactcenter.

De aandacht voor toegevoegde waarde in het profitcenter leidt tot andere activiteiten dan in een costcenter. Costcenters zijn vaak gericht op een gemiddelde gespreksduur en proberen alles in het werk te stellen om deze zo laag mogelijk te houden. In een profitcenter zal de organisatie altijd zoeken naar mogelijkheden tot waardevergroting tijdens gesprekken. Dit leidt er meestal toe dat het effectief verzamelen en inzetten van klantgegevens en de aandacht voor cross selling voorop staan. De extra investering in tijd en dus de langere gesprekstijd wordt daarbij als gerechtvaardigd gezien omdat de toegevoegde waarde deze kosten dekt.

Zie Cost Center, Value center

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top