Klantadviseur

Klantadviseur

by Ziptone

Klantadviseur is de term waarmee in de cao facilitaire contactcenters (voor het jaar 2024) de functie van klantcontactmedewerker of agent wordt aangeduid. Die functie is er volgens de betreffende cao in drie niveaus:

Level 1 is voor medewerkers die starten binnen de functie. Ze hebben geen of minder dan 12 maanden ervaring, hebben training en (intensieve) begeleiding nodig en bevinden zich in de leercurve als het gaat om basisvaardigheden voor de functie.

Level 2 heeft betrekking op medewerkers die wel beschikken over relevante ervaring voor de functie. Deze medewerker beschikt over minimaal 12 maanden relevante ervaring; presteert boven de norm (voor de kaders, zie de cao-tekst); en heeft zich aantoonbaar ontwikkeld op de gestelde competenties (persoonlijke, vaktechnische, en gedragscompetenties, KPI’s) die bijdragen aan de groei/performance van het team en de organisatie. Ook is er nog ruimte voor verdere groei en ontwikkeling en/of verdieping/uitbreiding van werkzaamheden of verantwoordelijkheden.

Level 3 is aan de orde als een medewerker volledig vak-volwassen in de functie is en aantoonbaar verdere groei en ontwikkeling heeft laten zien (bijv. door uitbreiding of verdieping van werkzaamheden of verantwoordelijkheden) en levert daarmee consistent een positieve bijdrage aan de performance van het team. Deze medewerker beschikt over minsten 24 maanden of meer relevante ervaring en presteert boven de norm.

Zie ook Agent

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top