Vlaamse partij pleit voor boete bij wachttijd langer dan 2,5 minuut

Vlaamse partij pleit voor boete bij wachttijd langer dan 2,5 minuut

by Ziptone
25 september 2020

De Vlaamse christendemocratische centrumpartij CD&V wil het wettelijk mogelijk maken om de callcenters van telecombedrijven die hun klanten te lang laten wachten, tot 50.000 euro boete op te leggen. Dat schrijft De Standaard.

Leen Dierick (kamerlid van CD&V) wil hiervoor een bestaande wet via een amendement aanpassen. In het voorstel zou moeten worden vastgelegd dat klanten die naar een callcenter van een telecombedrijf bellen, binnen de 2,5 minuten iemand aan de lijn moeten krijgen. Slaagt het callcenter daar niet in, dan kan het boetes tot 50.000 euro oplopen.

De Ispa, de sectorfederatie van de internetaanbieders, stelt dat in 80 procent van de gevallen wordt de telefoon binnen de twee minuten opgenomen, 90 procent binnen de 2,5 minuten; Ispa concludeert dat de dienstverlening in orde is. De wetsaanpassing roept ook in de politiek weerstand op, Zo verwachten tegenstanders van de wet kunstmatige overcapaciteit bij callcenters, wat mogelijk tot prijsstijgingen voor de consument zal leiden. Ook waarschuwen ze voor grootschalige inzet van de terugbeloptie.

De Vlaamse krant Het Nieuwsblad voerde een korte test uit:

 

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top