Vitens wint ‘Customer Interaction’ prijs voor serious game

Vitens wint ‘Customer Interaction’ prijs voor serious game

by Ziptone
30 oktober 2017

30 oktober 2017 – Vitens heeft onlangs tijdens de Sensus Reach Conference in Dallas met haar Water Battle een Amerikaanse innovatieprijs gewonnen voor Customer Interaction. De Water Battle is een serious game dat ontwikkeld is door Vitens en Grendel Games die ouders en kinderen spelenderwijs bewust maakt over hun water footprint.

De jury verkoos Vitens als winnaar in de categorie ‘Customer Interaction’ omdat de Water Battle met blijvend resultaat gezinnen helpt om via serious gaming hun waterhuishouding te verduurzamen. Door het spelen van de Water Battle Game leren kinderen over water en kunnen de ouders op de Water Battle App, dankzij een slimmer watermeter, precies zien hoeveel water er thuis verbruikt wordt. De uitdaging voor het gezin is om zoveel mogelijk punten te scoren door hun waterverbruik meer over de dag te verspreiden en minder water tijdens de piekuren te verbruiken. Immers als iedereen op hetzelfde moment water verbruikt is er meer energie nodig om het water door de leidingen te vervoeren.

De afgelopen twee jaar hebben honderden kinderen en hun ouders van verschillende basisscholen in Friesland meegedaan aan de Water Battle. De komende periode gaat Vitens samen met partners de resultaten van de Water Battle verder uitwerken en onderzoeken hoe de inzichten uit de Water Battle kunnen worden gebruikt voor de bedrijfsvoering. (Bron: Waterforum)

Customer Experience
Top