Nederlander bestelt weer meer boodschappen online

Nederlander bestelt weer meer boodschappen online

by Erik Bouwer
27 juli 2016

27 juli 2016 – Online boodschappen doen zit in de lift. 28 procent van het Nederlandse winkelpubliek heeft de afgelopen maand de website van een supermarkt bezocht, waar dat in 2014 nog 16 procent was. De omvang van online boodschappen doen in Nederland is met 12 procent gestegen. Dat blijkt uit de resultaten van de Nielsen Shopper Trends-enquête, een jaarlijks onderzoek met focus op supermarkten, drogisterijen en convenience winkels. Ruim de helft van de Nederlanders die een website bezoeken om boodschappen te doen kijken naar speciale aanbiedingen. Dertig procent zoekt naar recepten, tips of andere ideeën. Ongeveer 23 procent bestelt zijn boodschappen online, waarbij 46 procent verklaart meer geld aan boodschappen te besteden dan ze voorheen deden. Belangrijkste reden om niet online te bestellen zijn volgens de ondervraagden de bezorgkosten. (Bron: Emerce)

Geen categorie
Top