Klantbeleving: de belangrijkste mediatrend van 2016

Klantbeleving: de belangrijkste mediatrend van 2016

by Erik Bouwer
30 juni 2016

29 juni 2016 – De belangrijkste trend in media- en communicatieland is ‘klantbeleving staat centraal’. Dat is het resultaat van een trendonderzoek, uitgevoerd door Mediatrendpanel, een initiatief van het Nederlands MediaNetwerk en MediaTest. Van de ruim 100 deelnemende mediaexperts gaf 46% aan dat ‘klantbeleving staat centraal’ de belangrijkste trend voor dit jaar is. Volgens het Nederlands MediaNetwerk is ‘klantbeleving centraal’ ook de meest vage trend, reden waarom er verder onderzoek wordt gedaan. De mediaexperts van het Mediatrendpanel zien verder ‘geoptimaliseerd voor mobiel en responsive’ als belangrijke trend. Het aantal mensen dat overstapt op ‘mobile only’ groeit en steeds meer mensen gebruiken hun mobiel tegenwoordig als ‘first screen’, onder meer voor solliciteren. Andere mediatrends zijn big data, en ‘content wordt weer king’. Zo kiezen steeds meer merken voor branded webseries. Wehkamp speelt slim in op de vlog-hype door een 6-delige serie te maken waarin bekende vloggers trendvideo’s maken voor Wehkamp rondom verschillende thema’s.

Geen categorie
Top