“Wij zijn niet de contactcenterpolitie”

by Ziptone

“Wij zijn niet de contactcenterpolitie”

by Ziptone

by Ziptone

Wietse Westerhuis, de directeur a.i van de Klantenservice Federatie, wil graag dat de KSF laat zien wat goede voorbeelden in de branche zijn. Ook stelt hij dat de KSF naast een netwerk bieden en het delen van kennis ook als opinion leader wil gaan acteren. De KSF wil dat vooralsnog bereiken door de verschillende opinies van de leden “naast elkaar te leggen.” Dat zegt Westerhuis in een vraaggesprek met Roelof Hemmen in de laatste podcast van Klantcontact Café.

Chantal Rovers, die eveneens aan tafel zat en die eind vorig jaar met een nieuw initiatief is gestart gericht op verbetering van de branche, vindt de KSF juist de aanwezen partij om kwaliteit inzichtelijk te maken. “Daar is behoefte aan, de bestaande certificeringen zijn vaak op processen gericht. De servicebeloften van de KSF zijn veel breder, maar ze worden niet getoetst. Iedereen kan lid worden van de KSF en nergens wordt gekeken of je bijdraagt aan de doelstellingen van de KSF.”

KSF: bedrijven moeten zelf bepalen wat goed werkgeverschap is

De KSF is niet gewend om bezig te zijn met een keurmerk, de leden zouden niet willen doorpakken en het keurmerk staat niet bovenaan het prioriteitenlijstje, aldus Westerhuis.

De KSF wil zich ook niet uitspreken over de vermeende wantoestanden waar Follow the Money over heeft geschreven. Westerhuis is wel teleurgesteld dat FTM geen bronnen en cijfers wilde delen. Hij refereerde hierbij echter niet meer naar het eigen onderzoek dat door de KSF zou zijn ingesteld.  En tot slot wil de KSF zich ook niet uitspreken over de arbeidsvoorwaarden en het ontbreken van een pensioen in de cao. “Ieder bedrijf moet zelf bepalen wat goed werkgeverschap is,” zegt Westerhuis in de podcast.

Luister hier de volledige uitzending terug.

Customer Experience, Featured
Top