What’s app doc?

by Ziptone

What’s app doc?

by Ziptone

by Ziptone

whatsapp-softwareWie kent nog Bugs Bunny? Die cartoon waarbij het konijn regelmatig zijn gevleugelde uitspraak “what’s up doc?” deed. Die kent u toch nog wel? Het was grappig omdat het eigenlijk een normale vraag was in een situatie die helemaal niet zo normaal was. Maar ja, wat is tegenwoordig nog normaal?

Klanten vinden het normaal dat ze elk communicatie kanaal wat beschikbaar is, ook kunnen gebruiken om te communiceren met een organisatie. En ze verwachten dat organisaties daar dan ook op reageren. Hoezo wachten, hoezo openingstijden? De klant bepaalt. Dus ook het kanaal. Essent geeft klanten de mogelijkheid via WhatsApp te communiceren. Ons persbericht hierover werd zelfs opgepakt door landelijke media. Zijn wij daarin nu echt de eerste? Dat kan toch niet waar zijn.

Wat nu goed genoeg is, is dit straks niet meer. We doen toch allemaal wel aan een vorm van webcare/special care? Dit is niet bijzonder, dit is basis dienstverlening. Sommige klanten denken dat een opvallende tweet sneller en adequater wordt opgepakt dan een e-mail. Of is dit ook echt waar? Waarom zou je als klant dan nog e-mails gaan versturen? De klant bepaalt. De klant bepaalt het kanaal en wil snel en adequaat worden bediend. Tijd voor klantenservices om in te stappen op die nieuwe werkelijkheid. Doet u ook mee?

Dan heb ik nog 1 vraag. Hoe reageert uw organisatie eigenlijk op de tweet: “What’s up doc?“

Joost Frohlich

Ook interessant

Technologie

One Comment

  1. Mooi dat de klant steeds meer zelf kan kiezen hoe hij/zij communiceert met een bedrijf. Die verwacht naast keuze ook snelheid. Wat is de beoogde responstijd bij de inzet van Whatsapp? En hoe moet ik een responstijd van maximaal vijf werkdagen bij e-mail in dit verband zien? (Ik denk even aan mijn post ‘wil de echte frontoffice opstaan?’).

Comments are closed.

Top