
Bedrijfsprofiel
Transcom is een wereldwijde BPO-dienstverlener op het gebied van customer experience (CX). De missie is van het bedrijf is: transformeer CX-interacties in krachtige mogelijkheden die de klantlevensduur verhogen. Het bedrijf is opgericht in 1995 door de Zweedse investeringsmaatschappij Kinnevik, die een wereldwijde klantenserviceaanbieder wilde opzetten met grote ambities en briljante klanten. Het bedrijf is in tien jaar tijd uitgebreid binnen Europa en naar de VS, Canada en de Filipijnen. Transcom deed de afgelopen jaren verschillende overnames, waaronder timeframe, City Connect en VCosmos. Transcom levert ondersteuning op maat, van startups tot ondernemingen, en loopt daarbij naar eigen zeggen voorop bij het realiseren van TCO-modellen.
Portfolio
Transcom levert AI en digitaal-versterkende customer experience (CX) diensten aan meer dan 300 klanten over de hele wereld. Het bedrijf biedt on-, off- en nearshoringdiensten op het gebied van klantenservice, verkoop, content moderatie en backoffice diensten.
Op het gebied van AI biedt Transcom een uitgebreide, AI-gestuurde suite van oplossingen die alle aspecten van klantenservice omvatten, van werving en training tot ondersteuning van agenten, prestatiebeheer, gegevensanalyse en optimalisatie van klantinteracties:
1. AI IVR, AI Voice & Text Bots, AI Callbacks, AI Video Messaging, Procesautomatisering
2. Copilot: AI Real-time Vertalen, AI Agent Assist, AI Agent Trainer, Accent Neutralisatie
3. Inzichten: AI-inzichten
4. Platformen: Omnichannel & Ticketing, Conversational Commerce
Markten
Transcom is actief in vrijwel alle verticale sectoren, zowel publiek als privaat, waaronder e-commerce, fintech, telco, technologie, nutsbedrijven, logistiek, (e-)retail, automotive en meer.
Vestigingen
Het hoofdkantoor van Transcom is gevestigd in Stockholm, Zweden. Transcom heeft 85 contactcenters en work-at-home netwerken in 29 countries in EMEA en AAPAC.
Omvang (headcount) 30.000, waarvan 350 FTE in Nederland en 350 FTE in Spanje, Portugal, Hongarije en Egypte met meertalige diensten, waaronder Nederlands.
Omzet (2024) Circa 745 miljoen euro
Certificaten en lidmaatschappen
Certificaten: COPC, PCI
Aangesloten bij: Klantenservice Federatie
Contactgegevens:
Remko Gribling, VP Business Development
remko.gribling@transcom.com, +31 6 15 61 13 94