Bedrijfsprofiel Salesforce
Salesforce is wereldwijd marktleider op het gebied van CRM en helpt bedrijven op een geheel nieuwe manier contact te leggen met klanten. Salesforce, opgericht in 1999, stelt bedrijven van elke omvang en branche in staat om hun klanten digitaal te transformeren en onvergetelijke momenten te creëren door de kracht van automatisering, kunstmatige intelligentie, real-time gegevens en flexibel werken te benutten. De oplossingen van Salesforce maken gepersonaliseerde klantervaringen mogelijk en leveren realtime inzichten die kostenbesparingen opleveren door de connectiviteit, efficiëntie en productiviteit te verbeteren. Het bedrijf heeft wereldwijd meer dan 150.000 zakelijke klanten, waaronder Nederlandse topbedrijven als Aegon, Amsix, BNG Bank, BenCom Group, DPD, Gemeente Tilburg, Port of Rotterdam, KLM, KPN, Leasplan, Menzis, Philips, PostNL en Vandebron,
Het bedrijf is er trots op te worden erkend als leider op het gebied van innovatie, cultuur en filantropie. De kernwaarden vertrouwen, klantsucces, innovatie, gelijkheid en duurzaamheid vormen het kompas van het bedrijf, dat tevens het filantropische 1-1-1 model hanteert. Hierbij doneert het bedrijf 1% van het vermogen, 1% van het product en 1% van de tijd aan gemeenschappen.
Portfolio
Salesforce is een cloudgebaseerd platform voor customer relationship management (CRM). Het optimaliseert elk bedrijfsproces waarbij klantinteractie plaatsvindt, zoals marketing, sales, commerce en klantenservice. Saleforce Customer 360 is een volledig portfolio van technologie en diensten gericht op één uniform beeld van klantgegevens. Service Cloud is de oplossing van Salesforce die bedrijven in staat stelt om de klant- en agentervaring te transformeren met behulp van een AI-aangedreven, flexibel platform, gebouwd voor het moderne tijdperk. Ook Salesforce Genie en Salesforce Contact Center maken deel uit van dit platform. Genie is een AI-aangedreven real time dataplatform; Salesforce Contactcenter bevat routeringsfunctionaliteit en functionaliteiten op het vlak van Ai en automatisering voor proactief bereiken van klanten en het doen van gepersonaliseerde, realtime aanbevelingen. Salesforce Field Service is de oplossing die helpt bij het verhogen van de productiviteit van buitendienstmedewerkers, bijvoorbeeld door afsprakenplanning te automatiseren buitendienstmedewerkers te ondersteunen en aan te sturen.
Markten
Salesforce is actief in alle markten en sectoren.
Vestigingen
Hoofdvestiging: Salesforce Tower, San Francisco.
Salesforce heeft ook een vestiging in Amsterdam.
Omvang (headcount)
Aantal medewerkers: ca 79.300 wereldwijd
Omzet (2023)
USD ca 31,35 miljard
Certificaten en lidmaatschappen
Salesforce is in Nederland aangesloten bij onder meer DDMA en KSF;
Salesforce is wereldwijd compliant aan een groot aantal certificaten en standaarden waaronder SOC 1, SOC 2 en SOC 3, ISO 27001, ISO 27017 en NEN 7510
Contactgegevens (voor prospects in NL)