Zweedse branchevereniging Kontakta royeert Kombispel als lid

Zweedse branchevereniging Kontakta royeert Kombispel als lid

by Ziptone
24 september 2024

KontaktaDe Raad van Bestuur van de Zweedse branchevereniging voor klantcontact en contactcenters Kontakta heeft besloten om loterijbedrijf Kombispel met onmiddellijke ingang uit de vereniging te zetten. Als reden hiervoor geeft de branchevereniging aan “terugkerende grote tekortkomingen in de verkoopmethoden van loten door Kombispel”, aldus het persbericht.

 

Het besluit is opmerkelijk, omdat het bedrijf Kombispel in handen is van de Zweedse sociaal democratische partij. Die gebruikt het loterijbedrijf sinds de jaren vijftig voor de financiering van partijactiviteiten. Het bedrijf kwam in eerder deze maand in opspraak omdat het een telemarketingbureau de opdracht gaf kwetsbare ouderen bij de telefonische verkoop van loten onder druk te zetten.

“Leden moeten ethisch handelen”

Kontakta is de Zweedse vertegenwoordiger voor klantenservice en telemarketing. Kontakta’s missie is het creëren van de voorwaarden voor de aangesloten bedrijven om hun klantenservice en verkoop op afstand ethisch en professioneel te kunnen uitvoeren. Lidmaatschap van de Kontakta organisatie toont aan dat een bedrijf voldoet aan Kontakta’s hoge eisen voor lidmaatschap. In de lidmaatschapsvoorwaarden staat onder andere dat Kontakta’s leden ethisch moeten handelen door zich te houden aan wet- en regelgeving. Ook moeten ze werknemers eerlijke voorwaarden bieden met een pensioen en een verzekering. Dit alles geldt ongeacht of de activiteiten intern worden uitgevoerd of worden uitbesteed aan onderaannemers.

Als een individueel lid handelt in strijd met de lidmaatschapsvoorwaarden of ethische regels van Kontakta, bestaat het risico dat de missie van Kontakta, de leden van de organisatie en de kanalen voor communicatie met klanten op afstand worden geschaad, zo stelt Kontakta.

“Ernstige klachten”

Kontakta kan nu vaststellen dat Kombispel, met de verkoop van partijpolitieke loten, opnieuw ernstige klachten veroorzaakt bij klanten, wat in strijd is met de lidmaatschapsvoorwaarden en -waarden van Kontakta.

Kontakta wil benadrukken dat het niet de telefoon of het kanaal zelf is dat een probleem vormt. Het is de manier waarop het kanaal wordt gebruikt. Als de verkoop via de telefoon op een onethische en onprofessionele manier gebeurt, dreigt dit schadelijk te zijn voor alle vormen van telefonische verkoop. Dit kan zeer ernstige gevolgen hebben voor veel bedrijven, verenigingen en organisaties die de telefoon als hun belangrijkste verkoopkanaal gebruiken, aldus het bericht. (Kontakta, Ziptone)

Follow by Email
Facebook
X (Twitter)
Whatsapp
LinkedIn
Share
Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top