Rechtbank Roermond heeft vandaag het faillissement uitgesproken over de Weertse vestiging van facilitair contactcenter WEngage. In totaal verliezen 140 medewerkers hun baan. Dat melden diverse lokale media.
Het bedrijf, met volgens de CustomerFirst Top20 in totaal ruim 3.000 medewerkers verdeeld over 9 vestigingen, kwam in nood door hoge personeelskosten en toegenomen concurrentie, zo geven media aan. Het bedrijf zou zelf het faillissement hebben aangevraagd. WEngage heeft ook offshore-activiteiten in onder meer Suriname, waar volgens gegevens uit 2024 zo’n 250 medewerkers actief zijn.
Eerder ging in Limburg een locatie van Conduent dicht. Daarmee gingen 63 banen verloren.
Dit bericht kan worden bijgewerkt.
Human Resources

