Webhelp verplaatst H&M-contactcenterbanen naar nearshorelocatie

Webhelp verplaatst H&M-contactcenterbanen naar nearshorelocatie

by Ziptone
3 juli 2024

H&MHet voormalige inhouse contactcenter van H&M in Neurenberg wordt naar alle waarschijnlijkheid nu toch definitief gesloten. Dat melden verschillende lokale media. Het contactcenter werd bijna twee jaar geleden verkocht aan Webhelp. Webhelp bleef na de overname het klantcontact voor H&M verzorgen.

 

Het contactcenter moet eind november 2024 dicht. De bijna 300 werknemers dreigen te worden ontslagen. Hun werk wordt nu uitbesteed aan andere Webhelp-locaties in het buitenland. “Ik heb al maanden contact met de medewerkers in Kosovo”, zegt een medewerkster die al twaalf jaar bij het contactcenter werkt; ze moet de collega’s in het buitenland die haar functie overnemen inwerken en hun werk overdragen.

Opmerkelijk is dat deze groep collectief op zoek is naar een nieuwe werkgever; hiertoe heeft de ondernemingsraad overleg opgestart met lokale autoriteiten en de lokale Kamer van Koophandel en Industrie (IHK) en een advertentie op posterformaat opgesteld.

Sinds de overname van het H&M-contactcenter door Webhelp in 2022 is het personeelsbestand teruggebracht van meer dan 500 tot iets minder dan 300 werknemers. Voorafgaand aan de overname kreeg H&M een boete opgelegd van 35 miljoen euro voor het schenden van de gegevensbescherming van werknemers.

Bij de overname werd vastgelegd dat werknemers ten minste twee jaar onder dezelfde voorwaarden zouden kunnen blijven werken. Het personeel vermoedt dat Webhelp Sun Holding GmbH (inmiddels onderdeel van Concentrix) nooit van plan was om de vestiging in Neurenberg te blijven exploiteren nadat de periode van twee jaar was verstreken.

Ook vakbond Ver.di steunt de medewerkers en streeft naar de realisatie van een sociaal plan. (BR.de)

Follow by Email
Facebook
X (Twitter)
Whatsapp
LinkedIn
Share
fusie/overname, Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top