RingCentral, aanbieder van onder meer AI-aangedreven cloudgebaseerde contactcenteroplossingen, heeft bekendgemaakt dat het zijn strategische partnership met Vodafone Business heeft uitgebreid. Vodafone Business gaat vanaf nu in 30 landen ook RingCX, de cloudnative CCaaS-oplossing van RingCentral leveren.
Met RingCX van RingCentral levert Vodafone een oplossing die het voor bedrijven eenvoudiger maakt om contactcentra op te zetten en te beheren door agenten uit te rusten met kunstmatige intelligentie (AI), waaronder gesprekssamenvattingen, transcripties, geautomatiseerde scorekaarten, conversatie-inzichten en coaching om naadloze klantervaringen te leveren. RingCentral werkt met spraak en meer dan 20 digitale kanalen, waaronder web, messaging en toonaangevende social media-kanalen.
Het aanbod wordt eerst in het Verenigd Koninkrijk gelanceerd en later dit jaar in Duitsland. Daarna zal de dienst geleidelijk worden uitgerold naar andere markten. Vodafone Business was al reseller van de UC-oplossing van RingCentral in 20 markten in Europa, Noord-Amerika en Azië-Pacific.