Vivint, een Amerikaanse leverancier van smart home- en beveiligingsoplossingen, heeft gekozen voor Agentforce van Salesforce om haar klantenserviceteams uit te breiden en klanten 24/7 autonome agentondersteuning te bieden.
Vivint is al lange tijd klant van Salesforce. Het bedrijf koos Agentforce als ondersteuningstool voor zijn klantenserviceteams vanwege de mogelijkheid om te reageren op input, beslissingen te nemen en autonoom actie te ondernemen om klanten te helpen met routineverzoeken zoals het oplossen van veelvoorkomende apparaatfouten. Hierdoor kunnen de menselijke agents van Vivint zich richten op complexe en kritieke problemen van de klant en er tegelijkertijd voor zorgen dat elke klant de meest relevante en efficiënte ondersteuning krijgt voor zijn unieke behoeften.
Agentforce maakt gebruik van bestaande kennisbanken om zelfstandig veelvoorkomende problemen op te lossen. Als Agentforce het probleem niet binnen een vooraf bepaald aantal stappen kan oplossen, wordt het probleem naadloos overgedragen aan een menselijke agent voor verdere assistentie.
Vivint is gespecialiseerd in slimme thuis- en beveiligingssystemen met automatisering en slimme energie-integraties. Het bedrijf heeft meer dan 400 patenten ontvangen voor zijn smart home-producten en -functies en bedient momenteel meer dan twee miljoen klanten in de VS met gemiddeld 14 smart home-apparaten per huishouden, met een gemiddelde levensduur van meer dan negen jaar. (Salesforce)