Verint heeft een nieuwe bot gelanceerd waarmee agents snel de juiste informatie kunnen vinden. De Verint Knowledge Automation Bot is een nieuw onderdeel in de Verint familie van Agent Copilot Bots.
Tijdens Engage, de CX Automation conferentie van Verint, deze maand in Orlando (VS), heeft Verint de aandacht gevestigd op Verint Agent Copilot Bots. De verschillende bots uit deze reeks zijn elk geschikt om een specifieke taak te automatiseren. Verint stelt dat als deze bots als combinatie worden ingezet, ze samen de agent capaciteit kunnen verdubbelen en tweemaal zo veel calls kunnen afwikkelen. Volgens Verint gebruiken organisaties de bot-familie om arbeidskosten te verlagen en om de customer en medewerker experience te verbeteren door werktijd van agents vooral in te zetten voor interactie met en ondersteuning van klanten.
De AI-aangedreven Knowledge Automation Bot zoekt zelf door verschillende bronnen van informatie en gebruikt GenAI om de gevonden informatie samen te vatten in de vorm van een gemakkelijk begrijpbaar antwoord op de vraag van de klant. Deze benadering maakt het overbodig om grootschalige kennismanagement-projecten op te zetten om de kennishuishouding beter te organiseren.
Volgens Heather Richards, vice president Go-to-Market, kan de Verint Knowledge Automation Bot de productiviteit van agents verhogen en de gemiddelde gespreksduur met 45 seconden verkorten. Merken kunnen nu hun benadering van kennismanagement herzien binnen enkele dagen in plaats van maanden, aldus het persbericht. (Verint)