Sabio Group, specialist in transformatiediensten voor digitale klantervaringen (CX), heeft een nieuw contract binnengehaald bij de Zweedse energieleverancier Vattenfall.
Vattenfall, een van Europa’s grootste producenten en retailers van elektriciteit en warmte, heeft een overeenkomst gesloten met Sabio voor de levering van Genesys Cloud en ondersteunende diensten. Daarnaast zal Sabio een project van meerdere maanden uitvoeren om Vattenfall te helpen bij de overgang naar het Genesys Cloud contact center platform, voor de activiteiten in Duitsland, Nederland en Scandinavië.
De verhuizing stelt Vattenfall in staat om zijn Europese contactcenterinfrastructuur en personeelsbestand van agenten te consolideren op één cloudplatform, wat aanzienlijke efficiëntieverbeteringen en een uniforme omnichannel klantervaring (CX) oplevert.
Een van de unieke uitdagingen voor Vattenfall was de gelijktijdige cloudmigratie in verschillende landen, elk met zijn eigen architectonische nuances en werkmethodologieën. Het Britse Sabio – wereldwijd actief als CX-specialist – is na een grondig aanbestedingsproces geselecteerd op basis van de kwaliteit en de prijs van de offerte.
Vattenfall is een van de grootste producenten en verkopers van elektriciteit en warmte in Europa, met ongeveer 20.000 werknemers. Het Zweedse staatsbedrijf heeft grote activiteiten in Zweden, Duitsland, Nederland, Denemarken, Finland en het Verenigd Koninkrijk. (Sabio)