VANAD Engage, de challenger in de markt voor klantcontactoutsourcing en digitalisering, neemt INSPIRE Sourcing Solutions over en doet strategische investeringen in Turkije en indigitalisering. Hiermee verstevigt VANAD Engage haar waardestrategie om bedrijven te ondersteunen die willen uitblinken met klantcontact.
Met de overname van INSPIRE Sourcing Solutions voegt VANAD Engage de premium offshore klantcontactdiensten van INSPIRE Suriname en het ABU-gecertificeerde uitzendbureau van INSPIRE in Nederland, gespecialiseerd in klantcontact professionals, toe aan haar portfolio.
Ilja Gleiser, oprichter van INSPIRE Sourcing Solutions en CCO in de nieuwe combinatie, is enthousiast over de samenwerking: “Als ondernemers kennen wij beiden een ‘can do’ aanpak. Organisaties ervaren grote uitdagingen in hun klantcontact als gevolg van sterk oplopende kosten en toenemende digitalisering. Dit vraagt lenigheid en echte waardeoplossingen. Met onze gezamenlijke klantcontact-expertise helpen wij organisaties om impact te maken.”
VANAD Engage neemt ook de resterende aandelen over van haar Turkse jointventure-partner Aytac Canbolat (Tulipe Elite). “Onze Turks-Nederlandse collega’s, die als een familie werken vanuit inmiddels zeven vestigingen, hebben met hun kenmerkende gedrevenheid een nieuwe benchmark neergezet in het contact met de klanten van onze partners” aldus Aytac, die aanblijft als directeur Turkije.
Als onderdeel van de waardestrategie zet VANAD Engage ook vol in op digitalisering met de eigen GenAI oplossing Archie. Investeringen moeten bijdragen aan het makkelijker maken van het klantcontact, zowel voor onze klantexperts als voor de consument. François de Leeuwe, Digital Experience Director heeft de leiding over deze activiteiten.
“Vanuit onze visie dat ‘every contact tells a story’, is onze strategie om te focussen op de waardevolle klantinteracties en tegelijkertijd actief te sturen op het digitaliseren van contacten met lage waarde,” aldus Lenhard Los, CEO van VANAD Engage. “Met INSPIRE en Turkije bouwen we voort op onze bewezen premium offshore diensten. Wij bieden zo een bredere toegang tot klantcontact-experts en in combinatie met Archie versnellen wij de digitalisering: ‘wij durven wél aan de volumeknop te draaien’.”
De combinatie werkt vanuit twee locaties in Nederland, zeven locaties in Turkije, drie in Suriname en een in Duitsland. Daarnaast zijn klantcontactprofessionals via uitzend- en managed insource formule bij tientallen organisaties in-house actief, aldus het persbericht.
In een aanvullende toelichting op de site van Inspire stelt Ilja Gleiser, voormalig CEO van INSPIRE, dat er voorafgaand aan de overname al een vruchtbare en duurzame samenwerking bestond, onder meer rondom het optimaliseren van de gecombineerde offshore diensten (Suriname – Turkije). “We merkten al snel dat onze gezamenlijke dienstverlening als een perfecte puzzel in elkaar viel. Dit versterkte ons in een snel veranderende klantcontactsector, waar een verschuiving naar internationale arbeid (offshore-nearshore) en digitalisering gaande is.”
Familiebedrijven
Volgens Zinho Parisius, Country Director Suriname, zijn beide organisaties erg mensgedreven en bepaalt dit voor een belangrijk deel het succes van de afgelopen jaren én de toekomst: “Zowel VANAD als INSPIRE zijn familiebedrijven zonder vreemd vermogen en/of durfkapitaal. Wij hebben écht oog voor onze medewerkers en snappen de waarde van tevreden personeel en de positieve impact hiervan op de dienstverlening van onze klanten. Dit is voor ons het allerbelangrijkste.”
Inspire blijft als merk bestaan
Vooralsnog gaan beide organisaties ‘As is’ verder en verandert er niets aan de huidige manier van werken. Het merk INSPIRE blijft vooralsnog bestaan en de ABU-gecertificeerde uitzenddienstverlening zal verder worden uitgebouwd. De outsourcingactiviteiten van INSPIRE en VANAD zullen steeds intensiever met elkaar gaan samenwerken en op termijn onder de naam VANAD verdergaan.
Het samenvoegen van beide organisaties biedt natuurlijk wel veel kansen voor de klanten van INSPIRE én VANAD, aldus Gleiser: “De gecombineerde dienstverlening biedt een unieke totaaloplossing in Klantcontact, van Frontoffice, Backoffice tot Helpdesk. Het helpt onze klanten om hun capaciteit, budget en KPI’s effectiever te managen in een steeds complexer wordende arbeidsmarkt en groeiende digitale wereld. Aankomende periode zullen we aan beide kanten presentaties verzorgen om de nieuwe dienstverlening nader toe te lichten.”
In de nieuwe combinatie zal Ilja Gleiser de rol van CCO op zich nemen en hiermee verantwoordelijk worden voor de marketing en commerciële activiteiten. Ook de uitzenddienstverlening blijft eveneens onder leiding van Gleiser. Zinho Parisius blijft in zijn huidige rol als Country Director Suriname verantwoordelijk voor de Surinaamse offshore activiteiten.
(Vanad Engage, INSPIRE)
(dit bericht is bijgewerkt mett de aanvullende toelichting van INSPIRE)