Premium warenhuis Bijenkorf gaat de Duitse online markt op via www.deBijenkorf.de. De retailer gaat voor de Duitse markt producten aanbieden op het gebied van mode, cosmetica, accessoires, reizen en wonen. De Duitse consument wordt qua service en support bediend vanuit het Duitstalige contactcenter in Essen, dat gerund wordt door VANAD Engage.
Eerder al startte het bedrijf met een webshop in België. Onder leiding van Giovanni Colauto, ceo van de Bijenkorf, werd in 2013 een nieuwe strategie doorgevoerd met een sterke focus: van de twaalf vestigingen zouden er vijf gesloten worden. In 2014 sloten de vestigingen in Arnhem en Enschede en in 2016 werden de winkels in Groningen, Breda en Den Bosch gesloten.
De nieuwe formule zorgt voor double digit groeicijfers – in de eerste helft van 2019 steeg de omzet met 15 procent. De reden van de groei heeft volgens Colauto te maken met de winkels die met een nieuwe look en feel zijn uitgerust, maar ook goede marketing, het verkopen van de juiste merken, prima service en een goede website dragen eraan bij. Ceo Colauto ziet goede kansen in Duitsland. De Duitse onlinemarkt groeit harder dan de Nederlandse, het bestedingspatroon van Duitsers is gemiddeld hoog, aldus Colauto tegen de Telegraaf.