Facilitair contactcenter Transcom is een partnerschap aangegaan met Avaya en Sabio Group voor het ontwikkelen van een AI-aangedreven oplossing voor realtime spraakvertalen. De oplossing stelt contactcenteragents in staat om met klanten te converseren in meer dan 100 talen. De TCO van klantcontact zou, afhankelijk van use cases en markten, met 25 tot 65 procent naar beneden kunnen.
De oplossing, ondersteund door het Avaya Experience Platform en geïntegreerd door Sabio, betekent een belangrijke stap voorwaarts voor de BPO-industrie en stelt Transcom in staat om agents te werven op basis van hun kennis in plaats van hun taalvaardigheden, zegt Sabio. Dit creëert een nieuw niveau van schaalbaarheid als het gaat om het opbouwen van geschoold personeel dat in staat is om uitstekende CX te leveren. Met de oplossing kunnen agents over de hele wereld klantenservice van hoge kwaliteit te bieden in elke gewenste taal.
TCO-reductie van 25 tot 65 procent
De oplossing integreert realtime vertaling en conversational AI tools met het Avaya Experience Platform. Spraak-naar-tekst en tekst-naar-spraak AI-technologie worden gekoppeld aan meerdere vertaalmachines en aangepaste woordenboeken om realtime spraakvertaling te creëren. Transcom verwacht met de oplossing, waarmee eerder deze week de ‘Best Use of AI Award’ in de wacht werd gesleept bij de internationale GITEX Global conferentie in Dubai, een aanzienlijk lagere total cost of ownership te kunnen bieden. Transcom zegt met realtime spraakvertaling de TCO met 25% tot 65% te kunnen verlagen, afhankelijk van de use cases en markten. (Sabio)