Transcom gebruikt Sanas-oplossing voor ‘volledig ruisvrije klantinteracties’

Transcom gebruikt Sanas-oplossing voor ‘volledig ruisvrije klantinteracties’

by Ziptone
12 december 2024

sanasBPO-speler Transcom heeft een deal gesloten met Sanas, aanbieder van een Speech Understanding Platform, voor gebruik van Noise-Cancellation en Real-Time Accent-Translation oplossingen.

 

De Noise-Cancellation technologie van Sanas zal gebruikt worden in de meer dan 85 callcenters van Transcom in 29 landen. Ook gaat Transcom de Real-Time Accent-Translation-toepassing gebruiken. Dat heeft Transcom bekend gemaakt via een persbericht. Het bedrijf is niet duidelijk over de precieze inzet van de accent-toepassing. Volgens Sanas wordt die “goed ontvangen door de markt met meer dan 40.000 agents die er gebruik van maken.” Het bedrijf verwacht dat dat eind dit jaar zal zijn opgelopen tot meer dan 250.000 agents, aldus Sharath Keshava Narayana, medeoprichter en president van Sanas.

De software van Sanas is niet onomstreden. Met de applicatie kunnen accenten van agents realtime worden aangepast naar een standaard uitspraak. Het voordeel is dat agents door gebruik te maken van specifieke accenten zich beter verstaanbaar kunnen maken in specifieke regio’s; maar critici verwijten het bedrijf in de ogen van sommige opdrachtgevers of consumenten onwelgevallige accenten juist weg te poetsen.

Door hun samenwerking hebben Transcom en Sanas al een stijging van 14% gezien in First call resolution (FCR) en een verbetering van 24% in likelihood to recommend (LTR), aldus het persbericht. (Transcom)

Follow by Email
Facebook
X (Twitter)
Whatsapp
LinkedIn
Share
Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top