Tinka neemt klantenservice volledig in eigen beheer

Tinka neemt klantenservice volledig in eigen beheer

by Ziptone
9 december 2021

Tinka, dat shoppers van (web-)winkels in staat stelt om hun aankopen te doen en daarbij achteraf gespreid te betalen, neemt de klantenservice volledig in eigen beheer. Tot voor kort werd een deel van de financiële vragen van klanten behandeld door het externe facilitair callcenter dat de klantenservice van Wehkamp uitvoert. Door de callcenteractiviteiten in huis te halen, staat Tinka dichter bij haar klanten en kan Tinka hen sneller en efficiënter helpen. Dat past bij de verantwoordelijkheid die Tinka wil nemen voor de gehele ‘customer journey’, aldus het bedrijf in een persbericht.

Tinka wil graag de meest verantwoordelijke en aanbevolen partner voor uitgesteld betalen in binnen- en buitenland worden. Om de callcenteractiviteiten inhouse goed te regelen, zijn nieuwe klantcontactspecialisten aangetrokken via TempoTeam. Dit in aanvulling op de ongeveer 30 FTE die al op de klantenservice van Tinka werkzaam zijn. Ook komt er uitbreiding van teamleiders, workforce officers en kwaliteitscoaches.

Tinka verzorgt meer dan 90 miljoen transacties per jaar voor 2 miljoen actieve consumenten, die ons een gemiddelde klanttevredenheidsscore geven van 8,8 (uit 10). Dat resultaat wordt behaald met een team van 90 professionals vanuit het kantoor in Zwolle en de thuiswerkplekken.

Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top