Tibber, United Consumers en Zonneplan scoren hoog in reviews

Tibber, United Consumers en Zonneplan scoren hoog in reviews

by Ziptone
3 november 2025

tibberTibber, United Consumers en Zonneplan zijn de drie beste energieleveranciers, volgens Energievergelijk. Dat concludeert de vergelijkingssite op basis van meer dan 10.000 reviews.

 

Tibber, United Consumers en Zonneplan krijgen de hoogste rapportcijfers van klanten op de vergelijkingssite. Volgens Energievergelijk zijn meer dan vijftig energieleveranciers actief, wat de keuze bemoeilijkt. Vaak wordt er als eerst gekeken naar de prijs, maar de service en betrouwbaarheid van de energieleverancier speelt steeds vaker een bepalende rol bij het kiezen van een energiecontract.

Tibber wordt door veel klanten extreem positief beoordeeld. Er wordt gesproken over de hoge transparantie van de energieprijzen, gebruiksvriendelijke app en het feit er dat geen terugleverkosten worden gerekend. De klantenservice is uitsluitend via chat of mail, maar erg vriendelijk en snel in de afhandeling.

UnitedConsumers wordt gezien als een zeer betrouwbare, eerlijke en klantgerichte leverancier, zonder gekke verrassingen. Veel mensen zijn al meerdere jaren klant en blijven verlengen vanwege de gunstige tarieven, fijne service en het aantrekkelijke spaarprogramma.

Zonneplan – ook een dynamische aanbieder – wordt door klanten beoordeeld als vooruitstrevend. De app en het dynamische contract geven klanten meer inzicht, flexibiliteit en besparingsmogelijkheden dan traditionele energiecontracten.

De grotere traditionele spelers worden ook behoorlijk goed gewaardeerd. Essent, Eneco en Vattenfall scoren respectievelijk een 8,4, een 8,0 en een 7,9.

Lagere scores voor Frank Energie, Coolblue Energie en Innova Energie

Minder goed uit de bus komen Frank Energie, Coolblue Energie en Innova Energie met scores van respectievelijk een 5,2, een 6,4 en een 6,8. Daarbij moet worden opgemerkt dat het aantal reviews vele malen kleiner is dan bij de grote spelers en de topscoorders.

Frank Energie wordt gezien als een innovatieve speler op de markt, maar ook als een wisselvallige. Er is veel waardering voor de lage dynamische prijzen en de actieve aanpak, maar tegelijkertijd regent het klachten over dubbele voorschotten, te late en onnauwkeurige eindafrekeningen en een trage, ontwijkende klantenservice, aldus EnergieVergelijk.

Ook bij Coolblue Energie is het beeld gemengd. Veel klanten prijzen de duidelijke maandrapportages en de redelijke prijzen, maar er duiken regelmatig problemen op. Die variëren van administratieve fouten tot onduidelijkheden in de facturatie, tekortkomingen in de klantenservice en issues rond de eindafrekening. Bij Innova Energie zijn er eveneens geregeld problemen met de administratieve en financiële afhandeling.

Volgens EnergieVergelijk scoren HEM en DGB Energie nog slechter, maar deze bedrijven hebben geen vergunning meer.

(EnergieVergelijk)

Follow by Email
Facebook
X (Twitter)
Whatsapp
LinkedIn
Share
Customer Experience

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top