Teleperformance houdt vast aan groeistrategie in India

Teleperformance houdt vast aan groeistrategie in India

by Ziptone
30 oktober 2024

IndiaTeleperformance beschouwt India als zijn belangrijkste groeimarkt. Het bedrijf heeft zijn activiteiten uitgebreid in steden als Gurugram, Mohali en Hyderabad en wil verder uitbreiden naar Tier 2/3-steden. Het plan is om komend jaar ongeveer 15.000 nieuwe medewerkers aan te nemen.

 

Tegen het Indiase Techcircle spraken Deputy CEO Thomas Mackenbrock en India CEO Anish Mukker zich uit over het belang van India als groeimarkt voor de bedrijfsstrategie van Teleperformance. Daarmee blijft TP vasthouden aan de strategie die begin dit jaar werd uitgesproken door Daniel Julien.

India dient voor TP als “een center of excellence dat is afgestemd op onze doelen”. Daarnaast fungeert het land als een centrum voor innovatie, workforce management en global business services, ook voor interne TP-diensten op het gebied van financiën, boekhouding, analyse, HR- en IT-diensten. Maar India is ook belangrijk voor BPO-activiteiten voor klanten op het gebied van personeelsbeheer, financiën en boekhouding, IT, analyse en HR in verticals als financiële dienstverlening, reizen, gezondheidszorg en hightech.

TP groeit in India twee tot drie keer zo snel als wereldwijd

Het bedrijf streeft naar een verdubbeling van het aantal werknemers in India in de komende 2 tot 3 jaar. Volgens Mackenbrock is de groei in India twee tot drie keer zo groot als de wereldwijde groei van TP.

Tot nu toe was het Indiase personeelsbestand vrijwel gelijk verdeeld over Tier 1- en Tier 2/3-steden. Maar TP zet nu vooral in op Tier 2-steden zoals Lucknow, Noida, Mohali, Indore, Kolkata en Chennai. Volgens Mukker is het doel om tegen het einde van 2025 een aanwezigheid van 55% te hebben in Tier 2/3 steden. Het bedrijf wil komend jaar ongeveer 15.000 mensen aannemen met specifieke competenties, zoals sterke taalvaardigheden voor Tier-1 steden, en domeinkennis in financiën en boekhouding in Tier-2 steden. Voor opkweken van het middenkader maakt TP gebruik van interne trainingsprogramma’s en online platforms zoals Coursera en LinkedIn.

AI-toepassingen aanbieden onder label TP Infinity

Mackenbrock zegt tegen Techcircle dat AI een kernonderdeel van de strategie is en benadrukt “honderden AI-projecten in productie” te hebben die gebruikmaken van microservices voor naadloze klantintegratie en die zich richten op efficiëntie en effectiviteit. “We onderzoeken systematisch mogelijkheden om onze processen uit te breiden met AI, waarbij we ons richten op het verbeteren van de efficiëntie en effectiviteit voor onze klanten.”

Volgens Mackenbrock is het plan van TP om India’s expertise op het gebied van backofficediensten verder benutten. Daarnaast wil TP de eigen oplossingen verticaliseren en de eigen AI-mogelijkheden aan externe klanten aanbieden onder de merknaam TP Infinity. (TechCircle)

Follow by Email
Facebook
X (Twitter)
Whatsapp
LinkedIn
Share
Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top