Star Alliance, de grootste luchtvaartalliantie ter wereld, heeft managementbenoemingen aangekondigd om de focus op een optimale klantbeleving voor passagiers van de aangesloten luchtvaartmaatschappijen te versterken.
Ambar Franco komt aan boord bij Star Alliance als Vice President Klantbeleving. Zij zal initiatieven ontwikkelen en implementeren die de ervaring van reizigers binnen de alliantie verbeteren, van de boeking tot de ervaring op luchthavens en tijdens overstappen tussen aangesloten luchtvaartmaatschappijen.
Haar doel is om de loyaliteit van klanten ook na hun reis te waarborgen. Ze brengt ruime ervaring uit de reisindustrie mee, waar ze leidinggevende functies in klantbeleving bekleedde bij onder meer de Mandarin Oriental Hotel Group.
Naast Franco werden ook verschillende andere benoemingen doorgevoerd. Luc Lachoix werd benoemd als Vice President Digital & Technology. Renato Ramos is aangesteld als Vice President Strategie, en was eerder Director Loyaliteit bij het netwerk.
Bij Star Alliance zijn 25 luchtvaartmaatschappijen aangesloten, waaronder verschillende Europese bedrijven zoals Lufthansa, Swiss, Lot en Tap Portugal en spelers zoals United, Air India en Singapore Airlines. (Star Alliance)