Standard Bank kiest voor Calabrio WFM in combinatie met Amazon Connect

Standard Bank kiest voor Calabrio WFM in combinatie met Amazon Connect

by Ziptone
29 maart 2022

De Zuid-Afrikaanse Standard Bank heeft Calabrio geselecteerd vanwege haar cloud-first benadering van workforce optimalisatie en de integratiemogelijkheden met Amazon Connect. Standard Bank is een van de grootste banken van Zuid-Afrika en heeft 4.000 contactcenteragents in dienst.

Standard BankDe implementatie van de cloudgebaseerde WFM-oplossing van Calabrio moet bijdragen aan het digitale transformatieprogramma van Standard Bank dat samen met strategische partner Amazon Web Services (AWS) wordt uitgerold. Hierbij worden alle klantgerichte activiteiten, applicaties en infrastructuur naar de cloud verplaatst. Bij de keuze voor Calabrio speelt mee dat Calabrio WFM goed te integreren is met zowel Amazon Connect als met Salesforce CRM dat de bank gebruikt.

De bank is in januari 2022 begonnen met een zes maanden durende, gefaseerde uitrol van de nieuwe Calabrio WFM-oplossing. In eerste instantie zal het meerdere business units in Zuid-Afrika bedienen, met plannen om de implementatie in de nabije toekomst uit te breiden naar andere delen van het Afrikaanse continent.

De Standard Bank Group, die meer dan 155 jaar geleden werd opgericht en haar hoofdkantoor in Johannesburg heeft, is een financiële instelling die bank- en financiële diensten aanbiedt aan particulieren, bedrijven, instellingen en ondernemingen in 20 landen in Afrika ten zuiden van de Sahara en daarbuiten. Standard Bank heeft meer dan 15,7 miljoen klanten, wereldwijd 49.000 mensen in dienst en 1.120 kantoren en 6.623 geldautomaten op het Afrikaanse continent.

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top