Staking bij callcenter Deutsche Bank: wachttijden tot drie kwartier

Staking bij callcenter Deutsche Bank: wachttijden tot drie kwartier

by Ziptone
8 januari 2021

Deze week heeft het callcenterpersoneel van Deutsche Bank een ‘waarschuwingsstaking’ beëindigd. 650 medewerkers van de klantenservicevestigingen in Berlijn en Essen waren betrokken bij de staking, die op 2 januari begonnen is en afgelopen woensdag eindigde. Door de staking liep de wachttijd bij de klantenservice van de bank op tot drie kwartier. De staking was uitgeroepen nadat overleg met de werkgever over een loonsverhoging van 6% was vastgelopen. Ook willen de callcentermedewerkers een 13e maand en meer keuzemogelijkheden tussen loon en vrije dagen.

Deutsche Bank had voorafgaand aan de staking een aanbod gedaan van 1,5% vanaf november 2020 en 1,5% per 1 januari 2022. Volgens vakbondsvertegenwoordiger Roman Eberle (Verdi) heeft de bank nog niet gereageerd met een uitnodiging om de gesprekken weer op te starten. Volgens personeelsvertegenwoordiger Stephan Szukalski nam in totaal circa 70% van de medewerkers deel aan de staking. (Reuters)

Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top