Spotify vervangt livechat door chatbot wegens grote drukte

Spotify vervangt livechat door chatbot wegens grote drukte

by Ziptone
3 februari 2022

Spotify heeft door alle ophef over de populaire podcaster Joe Rogan te maken gekregen met een enorme toename van klachten. Om bereikbaar te blijven heeft de customerserviceafdeling van Spotify daarom besloten livechat-medewerkers te vervangen door een chatbot. [tekst loopt door onder afbeelding]

De ophef ontstond toen meer dan 270 wetenschappers en artsen een open brief schreven waarin zij Spotify opriepen de verspreiding van verkeerde informatie via de podcast van Rogan tegen te gaan.

Spotify, dat een contract van 100 miljoen dollar heeft met Rogan, heeft besloten dat het niet verplicht is om de inhoud van de podcast te modereren en staat zijn sterpodcaster toe om door te gaan op het platform. Het streamingplatform heeft 172 miljoen abonnees. Een aanzienlijk deel daarvan is op social media gaan discussiëren en met de klantenservice gaan communiceren via het enige kanaal, de webchat. Daar zit nu dus tijdelijk alleen een chatbot. (CustomerZone360)

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top