SoftBank investeert in Zweeds omnichannelplatform Sinch

SoftBank investeert in Zweeds omnichannelplatform Sinch

by Ziptone
4 december 2020

Korte tijd na de bekendmaking van de overname van Kustomer door Facebook vindt een tweede overname in customerservice-land plaat. Het Zweedse Sinch, aanbieder van cloudgebaseerde omnichanneloplossingen voor spraak, video en digitale interacties, heeft bekendgemaakt dat de Japanse investeerder SoftBank 690 miljoen dollar in het bedrijf steekt. Het nieuwe kapitaal is vergaard via een exclusieve aandelentransactie aan SoftBank. Sinch wil dit kapitaal aanwenden voor fusies en overnames. Oscar Werner, ceo van Sinch, zegt tegen TechCrunch dat Sinch zich moet ontwikkelen tot een wereldwijde speler moet gaan worden. Sinch heeft hiervoor tot nu toe een duidelijke strategische overnamestrategie gevoerd. Het bedrijf nam onder meer in maart 2020 het Vlaamse Chatlayer BV over. Eerder werd het Amerikaanse Vehicle Agency LLC overgenomen, een speler op het gebied van video en rich media messaging technologie.

De overnames sluiten aan op de trend waarbij bedrijven de verschillende kanalen die ze gebruiken, willen samenbrengen in een geïntegreerde oplossing vanuit de cloud. Daarmee wordt het niet alleen gemakkelijker om thuiswerken te faciliteren, maar maken bedrijven zich ook op voor de integratie van nieuwe toekomstige kanalen en functionaliteiten.

SoftBank is als investeerder druk met voet aan de grond krijgen in de Europese techbusiness. Het nam onder andere deel in het Noorse Kahoot! en het Duitse Wirecard. (TechCrunch)

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top