Salesforce heeft Agentforce gelanceerd – een reeks autonome AI-agenten die medewerkers moeten versterken door taken uit te voeren op het gebied van service, sales, marketing en e-commerce.
Agentforce stelt bedrijven in staat om hun personeelsbestand indien nodig in enkele klikken op te schalen. Daarmee is Agentforce een onbeperkt digitaal netwerk van AI-agenten, dat gegevens kan analyseren, beslissingen kan nemen en acties kan ondernemen. Dit gaat bijvoorbeeld om het beantwoorden van vragen van klanten, het kwalificeren van sales-leads en het optimaliseren van marketingcampagnes. Met Agentforce kan elke organisatie eenvoudig eigen digitale medewerkers of agenten bouwen, aanpassen en uitrollen voor elke toepassing, in elke industrie.
“Agentforce vormt de toekomst van AI en die toekomst begint vandaag. Het vertegenwoordigt de derde golf van AI, waarbij we afscheid nemen van copiloten en een nieuw tijdperk verwelkomen van uiterst nauwkeurige, intelligente agenten die bijdragen aan de klanttevredenheid. In tegenstelling tot andere platformen is Agentforce een revolutionaire en betrouwbare oplossing die AI naadloos integreert in elke workflow, waardoor het zich diep in het hart van de customer journey bevindt. Dit betekent dat het anticipeert op behoeften, relaties versterkt, groei stimuleert en proactieve acties onderneemt op elk contactmoment”, verklaart Marc Benioff, CEO van Salesforce.
“Terwijl anderen je zelf aan de slag laten gaan met AI, biedt Agentforce een volledig op maat gemaakt platform dat direct inzetbaar en schaalbaar is. Het is voorzien van geavanceerde beveiligingsfuncties, gebaseerd op industriestandaarden en kent ongeëvenaarde flexibiliteit. Onze visie is ambitieus: we willen eind 2025 een miljard medewerkers uitrusten met de kracht van Agentforce. Dit is waar AI om gaat.”
De inmiddels verouderde copilots en chatbots zijn afhankelijk van menselijke verzoeken en hebben moeite met complexe en meervoudige taken. Agentforce biedt een nieuw niveau van verfijning door zelfstandig te opereren, de juiste gegevens te gebruiken, voor elke taak actieplannen te maken en deze plannen uit te voeren zonder menselijke tussenkomst. Net als een zelfrijdende auto gebruikt Agentforce realtime gegevens om zich aan te passen aan veranderende omstandigheden.
De oplossing werkt onafhankelijk binnen de op maat gestelde kaders van een organisatie, waardoor elke interactie met de klant onderbouwd, relevant en waardevol is. En indien gewenst, geeft Agentforce de actie naadloos door aan menselijke medewerkers. Met een samenvatting van de interactie, een overzicht van de klantgegevens en aanbevelingen voor volgende stappen.